søndag den 10. april 2011

100 km...................

I går fik vi besøg. Ældste ville sammen med nogle andre spejder gå 100 km.
De har 24 timer til at gå 100 km incl. små pauser, men excl. 6 timers sammenhængende hvil.
Klokken ca. 12 fik jeg en sms fra ældste. "mor, giver i en småkage?"
De 100 km er delt op i mindre ruter. De havde gået 25 km om formiddagen og ville gå 30 km om eftermiddagen. 30 km ruten gik lige forbi os, helt ved et tilfælde.

Så som supermor gik jeg i køkkenet og slog en kringle op. Den blev fyldt 1/3 smør, 1/3 marcipan, 1/3 sukker og lidt kanel og rosiner.
Da de så godt 2 timer senere kom forbi, var der kaffe, vand, juice, kringle og småkager til de vandrende spejder.
Hyggeligt at de lige kom forbi. Efter de 30 km og aftensmad skulle de lige nå 20 km inden de ville hvile i 6 timer. I dag skal de så have gået de sidste 25 km. Jeg venter en udtrådt dreng hjem i eftermiddag.

Se lige flagstangen bag spejderne - manden var så flink at ligge den ned og vaske den.
I dag skal jeg male den og stolpen.
Her i huset er det mig der svinger malerpenslen - og det er noget jeg nyder. Ikke malerrullen, der står mine håndled af, men alt der skal males med pensel det klar jeg.

I år skal jeg male det drivhus som skal op og stå på den hvide sokkel, som antydes bag birketræet. Det gælder jeg mig til ♥

Ingen kommentarer:

Send en kommentar