tirsdag den 16. september 2014

Pisa....

Træt efter en dejlig tur i Pisa. 
Manden var til konference i Pisa og skulle være der hele ugen. Jeg rejste ned til ham onsdag nat og vi fulgtes så hjem søndag. Der går kun fly mellem Pisa og Billund søndage og onsdage (en frem og en tilbage). Med en konference fra tirsdag til fredag, giver det lidt problemer. Men jeg kunne jo underholde ham de sidste dage ♥
Pisa set fra luften.
Med god vilje kan man se tårnet - en hvid klat til venstre - på den anden side af floden ligger banegården og helt ude til højre ligger lufthavnen.
Vores hotel Amalfitana lå 5 min fra tårnet og 30 min fra lufthavnen (gående).
 Torsdag og fredag skulle Manden stadig til konference.
Men vi spiste morgenmad sammen på et hjørne på vejen.
Jeg fulgte med hele vejen til hvor han skulle være 
og så traskede jeg ellers rundt i Pisa.
 Det at gå på må og få er en god måde at opleve på.
Inde i en park var der en åben biograf. 
Desværre spillede de ikke noget mens vi var der. 
Men sikke en oplevelse det må være.
Floden Fiume Arno bugter sig gennem Pisa.
Jeg krydsede den flere gange om dagen og hver gang så den anderledes ud.
Vejret var overskyet om morgen, som billedet.
Til middag har himmelen lyse blå og
til aften var der tændt gadelygter langs floden.
Det gav forskellige virkninger på floden og dens omgivelser.
 Selvfølgelig var jeg lige omkring tårnet, 
og wau den hælder. Fantastisk den stadig står.
Da den var set gik jeg videre.
 Jeg syntes det er sjovere at finde andre ting.
Feks den kæmpe stor kaktus midt på en altan,
eller rosetter mellem spærene højt oppe eller ↓
Mon der er lige er blevet født en lille pige i ejendommen.
 Fiume Arno står ind i mellem høj.
Se lige en gang pind der er blevet efterladt på bropillen.
 En hele gavlvæg malet af Keith Haring.
Den skulle lige ses.
Fimume Arno by night.

Dumme mig havde ladet kamerat blive hjemme, så jeg havde kun kameraet i mobilen. Den er ok, men det er ikke mit Nikon D5000!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar