onsdag den 17. september 2014

Pisa.......

Uden mad og drikke dur helten ikke  :o)
Der er to steder jeg vil nævne og som jeg sent vil glemme.
To vidt forskellige steder, men to steder, som er gode til det de laver.
Vi fik frokost hos La Taverna di Pulcinella
Pizzaerne bliver bagt i en brænde fyret oven 
og vi satte os, så vi kunne se hele processen.
Værten snakker gerne, hvis man selv starter.
 Pizzaen var lækker, smagte skønt og den var sprød.
En brænde ovn giver en helt anden bagning 
og pizzaen bliver bare lige i øjet.

Lørdag aften var det den helt stor forkælelse.
MUMS siger jeg bare. 
Vi var lidt spændte, for vi havde ikke bestilt bord, men vi var heldige. Manden havde været der to gange før. jo jo samme uge ;o)
Vi var heldige at få en plads på terrassen, hvilke er rigtig hyggeligt.
På Hostaria Le Repubbliche Marinare kan man både fugl eller fisk, skaldyr eller pattedyr, her er til en hver smag.
 Jeg prøvede noget nyt, noget som jeg ikke har fået før.
Det vil sige at jeg smagte en hos Manden, et par aftner før.
Blæksprutter, små og store blæksprutter.
De var ok, og jeg kunne godt finde på at bestille det igen.
Det var starteren.
Første ret var en risotto med appelsin og rejer.
Super god.
 Anden ret var fisk bagt i salt sammen med citrus frugt.
Tjenerne kommer ind til bordet og banker fisken fri for salt.
Hvor efter han ligger fileter på tallerken og finder han ben, så bliver de fjernet.
Dette blev gjort med en erfarne hånd.
 Den salt bagte fisk ↑
Vi fik en tomat salat med basilikum og blandede grillede grøntsager ved siden af.
Til retterne fik vi en dejlig afkølet Piont Grigio Ramato (rosé)
 Nu var vi mætte, meeeeen
vi kunne da lige dele en  crema catalana.
og så lige drikke en bette espresso.

Hostaria Le Repubbliche Marinare er en hyggelig restaurant med god mad. 
Kommer vi til Pisa igen, så skal vi her forbi en gang til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar