fredag den 19. december 2014

Peep....

I bliver sikkert som jeg spurgt om i vil anmelde/afprøve forskellige ting pga i har en blog.
Som regel ignorer jeg de mails.
Men i vores lille familie elsker vi at spille brætspil. 
Vi spiller spil, som Carcassonne med udvidelser, Settlers med udvidelser, Matador, WiseMan, Scabble, Marstermind m.m.
Så da jeg blev spurgt om vi kunne tænke os at prøve spillet PeeP, tænkte vi tja hvorfor ikke.

Spillet kom og vi fik åbnet spillet.
Spillet er lavet i en god kvalitet, det kan holde til at blive brugt mange gange.

Hvad går spillet ud på?
Der er blevet stillet en masse spørgsmål til en masse dansker. Så skal spillerne gætte på hvor mange procent har svaret ja til det på gældende spørgsmål.

Eks. Har du ejet en knallert?   eller  Har du arbejdet sort?

Svar mulighederne er inddelt i intervaller på 5 brikker. Spilleren kan så vælge at lægge en eller to brikker ned på bordet, med den blanke side op.

Svarers der rigtig må der flyttes 1 eller 2 felter.
Spillet er slut når man har nået en omgang rundt om brættet.

Vi var meget spændte og satte os til bordet med en positiv indstilling, for det tegnede godt.
Vi var i en aldersgruppe på 44, 20, 15 og 13 år. Ham på 13, havde ingen problemer med at være med.

Vi hverken grinede eller diskuterede noget og her kunne alle være med uden at følge sig for "dum", som jeg ihvertfald gør når jeg ikke kan svare på spørgsmål om sport. Vi var rundt om pladen inden vi fik set os om.

Måske spillet er til en mere voksen publikum sammen med et glas rødvin. Så kunne det være at man kan se det sjove i det.

Som det også fremgår af de spil vi oftest spiller, så kan vi lide at blive udfordret og vi vil gerne der er mere konkurrence mellem spillerne end der er i Peep. Vi fulgtes ad brættet rundt.

Men som et lille hyggespil til fredagens rødvin og ost, så kan det være........


Hvorfor var det ikke EGO vi fik tilsendt, se det er et sjov spil....det gad jeg godt have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar