lørdag den 9. december 2023

9. December

I dagens kalendervante finder vi
Skønne julekugler

Der ligger opskrifter på julekugler mange steder på nettet.
Her er lidt forskellige steder, med forklaringer på en strikket julekugle.

Mine julekugler er stikket i:
Strømpegarn 210m/50g på pind 3
Supersoft 257m/50g på pind 2½
Jeg har brugt Helgas magiske ring til opslagning.
Det giver en pænere start på julekuglerne, end ved alm. opslagning.
Alt.dk julekugle er 64m (4 x 16m)
Strikkeglad.dk julekugle er 64m (4 x 16m)
Syalfen.dk julekugle er 64m (4 x 16m)
Kreative-ideer.dk er 56m (4 x 14m)
Jeg har også leget lidt med, at lave min egen motiv på julekuglerne.
Jeg har 4 x 14m på julekuglens bredeste sted.
Her er 4 diagrammer, så kan du selv designe dine julekugler.
Jeg har lavet diagrammer med 56m og 64m

Brug dette diagram, hvis du ønsker et motiv, som ændre sig rundt om julekuglen.
Brug dette diagram, hvis motivet gentager sig 4 gange rundt om julekuglen.

Glædelig 9. december,
Henriette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar