søndag den 25. oktober 2009

Sidst søndag i oktober

Så blev urerne stillet en time tilbage og dagen går bla. med at få indstillet uret inde i hovedet. Min indre klokke er pt sat ude af drift, som regel tager det et par dage før den virker igen.

Weekenden er gået med at lave trylledejsting. Drengene har spurgt til det længe, så nu blev det til noget. Der er kommet mange flotte ting ud af det. (billeder kommer når de er blevet malet). Der er lavet skilte til værelserne, hoveder, græskar m.m.

I dag skulle Victor's klasse i skoven og bagefter skulle den medbragte kaffekurv nydes. Vi skulle have noget der kunne nydes. Jeg prøvede med at foreslå æbler eller pærer, men det var ikke helt godt nok. Så jeg måtte i gang med at bage, dejligt. Jeg elsker at bage, så der skulle bare vælges hvad det skulle være. Mon der var hindbær i haven?
Det var der, og der var rigtig mange. Det er helt utroligt at jeg stadig kan plukke hindbær her sidst i oktober. Jeg skulle kun bruge 100g, men kunne ikke lade være med at plukke en hel tallerken fuld.

Det er da bare for lækkert med sådan en skål fuld hindbær. De er store og flotte. Det afgjorde sagen. Jeg skulle bage muffins med hindbær og hvid chokolade. Det er en opskrift jeg har prøvet før, så da jeg fortalte at det skulle være muffins med hindbær, lød der bare "med hvid chokolade mmmm".
Jeg vil lave et hjørne med opskrifter her på bloggen, så der vil de komme som noget af det første.

Så var kagen i hus. Kurven blev pakket med muffins, æbler, pærer, varm kakao, kaffe, kopper og selvfølgelig også nogle vådservietter så vi kunne vaske hænderne inden der skulle spises. Jeg havde kun taget en muffin med pr. mand og det var ikke nok mente de. Men mon ikke de vil være tilfreds i morgen når de får en muffin til eftermiddagskaffen ;)
Skoven var utrolig flot. Vi var bare heldige med vejret, for det regnede hele formiddagen også klarede det op. Jeg syntes det er så smukt at gå i skoven på denne tid af året. Gå i alle bladene der har fået en flot efterårs farve. Alle mand nød turen i skoven og ikke mindst kakaoen og muffin bagefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar