mandag den 10. august 2015

Drivhuset......

Drivhuset er et af mine ynglings steder i haven. Desværre driver det ikke så godt i huset i år. Jeg ved ikke lige hvad der er sket men...
Lad os kigge ind og se.
 Lige til højre inden for døren står to chilier og strutter.
Denne har en styrke på 9 og den anden på 11++.
Mellemste fik lov at vælge og da dem vi havde sidste år smagte af peberfrugt, så skulle der altså knald på i år.
De er stærke, vi har prøvet.
 Så er der tomaterne.
De er her, men de bugner ikke.
 Dem der er her, smager godt og er flotte.
 Et lille trafik lys ;o)
Sidste år havde vi så mange tomater,
 at jeg kogte 2 8l gryde ned til tomatpure.
Det kommer ikke til at ske i år.
Her er lige hvad Manden og jeg kan spise 
og de få som drengene spiser.
Der står også to agurke planter
og vi kan lige følge med.
Skal dog have lavet en agurkesalat, men kun af et lille kilo.

Jeg havde også to melonplanter. 
Jeg har randt rundt og leget bi og sagt brum brum med en lille pesel.
Men ingen meloner i år.
Øv.

Mellem tomaterne står basilikummen.
Den kommer og ser nogen lunde ud.

Alligevel elsker jeg mit drivhus.
Mit hjørne med hvor jeg kan side i fred,
der skal meget til før jeg bliver forstyret her.

2 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt drivhus du har.

    Hos os er der ikke heller ikke så meget gang i nogen af planterne i år som der ellers plejer.. Vi har ikke flere tomater og agurker end vi kan nå at spise fra dag til dag. og peber frugterne.. spiser sneglene.

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  2. Sikke et smukt drivhus. Det må være lækkert at sidde der.
    Underligt med høsten, - hvorfor mon der ikke kommer så meget i år?

    SvarSlet