lørdag den 28. december 2013

Glædelig bagjul.....

Sikke en dejlig jul vi har haft. Aldrig før har vi været så mange, som vi var i år. Svigerforælderne kom, svoger og kærste kom og svoger kom. Vi var 10 personer til at kæmpe om mandlen i risalamandeen.
Det var HYGGELIGT.

Nu kan jeg endelig afslører de ting jeg har gået og puslet med.
Allerførst vil jeg vise gaven til Manden. Jeg er meget stolt af den.
Et halstørklæde strikket i filcolana arwetta på pind 3,5. 
Skønt garn at strikke i og så syntes Manden ikke det kradser selvom der er uld i. 
Det er Annette Danielsen's Søndagsavis fra bogen "strik en stund"
Manden blev meget glad og syntes den er lækker.

Næste hjemmelavede ting gik til Svoger.
Han elsker hjemmestrikkede/hæklede dyr og da han er fan af Mumitroldene - ja så var valget ikke svært.
 Svoger skulle da have en Mumitrold
Den er hæklet stort set efter mønsteret fra Virka amigurumi.
Svoger blev glad for hans Mumitrold.

Svogers kærste (drengenes Onkel) fik et par strikkede sokker. UPS, jeg fik ikke taget et billed af dem. En stor fejl. Onkel blev glad for sokkerne og jeg syntes det var rart at strikke sokker igen. Lige pt er der ingen i huset, som efterspørger mors sokker.

Den anden Svoger jeg har fik et par gode valkede grydelapper. Jeg var lidt spændt på hvad han ville sige til det.
Svoger blev glad, for han stod faktisk lige og manglede nogle grydelapper.

Svigerforælderne fik også lidt hjemmelavede ting. De har været vist har på bloggen, men vi tager dem lige igen.
Et par His and Hers futter.
En fancy kugleskjuler til Svigerfaren.
Så bliver hans bukser ikke beskidte af krogkuglen.

Jamen hvad med børnene tænker i nok :o)
Yngste og Ældste havde fået futter lige inden jul og Mellemste manglede ikke lige noget fra Mors pinde. Men de får også hele året rundt. Jeg laver hellere end gerne noget til dem. Lige så snart de ønsker det ♥

3 kommentarer:

  1. Glædelig jul Henriette.
    Sikke flotte gaver du har lavet, de må virkelig have gjort modtagerne glade.
    Halstørklædet er virkelig flot. Jeg kan tydeligt huske at du strikkede på det til blogtræf og jeg var vildt imponeret af halstørklædet - du er for sej.
    Godt nytår til dig knus fra Mette

    SvarSlet
  2. Det tørklæde, Henriette, er VILD flot. God detalje med de grønne bogstaver.

    SvarSlet
  3. Tørklædet ser vildt godt ud! Flot!

    SvarSlet