tirsdag den 19. marts 2019

Farver garn

Siden august 2016 har jeg farvet garn og sikke en ny hobby.
Jeg vil nærmere kalde det en leg, for jeg leger og har det sjovt.
Tænk sig, at komme garn ned i en gryd og ikke være helt sikker på farven, som kommer op. Det er så fedt, ikke at have helt kontrol. Det lækkere er, at kan man ikke lide farven, så er der en stor chance for at farven bliver helt skøn efter en tur i den magiske gryde, indigo.

Jeg var så heldig, at få et farvekursus i fødselsdaggave. Så sidste forår var jeg nede hos G-Uld.dk på plantefarvekursus. Nøj, det var nogle gode 3 dage og ingen af deltagerne havde lyst til, at tage hjem.
Jeg farver i et lille hjørne i haven, i læ af vores værksted. Det var faktiske vores brændeskur, men nu er det mit farvehjørne. Her står jeg med mit gasbluds og 4 12 liters gryder og farver garn. 

Lige pt har jeg dog fået lov til, stå inden i værkstedet, som er uopvarmet, men der regner dog ikke ind ;o) Men når vejret igen er til det, ryger mine farvegryder og jeg udenfor :o)

Jeg har farvet med kørvl, kamile, rejnfan, lyng, tagrør, kraprod, rød hestehov, valnød, egeblade, birkeblade og indigo. Så det er blevet til en farveskale som er gul, grøngul, grøn lys-mos, brun lys-mørk, orange lys-mørk.
Når vi går ture, så går jeg og peger og fortæller hvilken farve de forskellige planter giver. Man kan rolig sige jeg er blevet grebet af at farve garn.

7 kommentarer:

  1. Hold nu op, hvor er det flot! Virkelig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er selv ret vild med dem ;o)

      Slet
  2. Det ser SÅ spændende og godt ud! Men jeg har ABSOLUT ikke brug for flere kreative interesser selv om dine indlæg vækker lysten.
    Jeg har en enkelt gang farvet garn til IKAT-vævning da jeg gik på højskole. Det blev et rigtig fint tæppe. Rammevæven jeg efterfølgende købte brugt for 25+ år siden ligger stadig ubrugt af mig på loftet - ÅHH det kunne være sjovt at gå igang.......

    SvarSlet
  3. Det er lige min tanke, når jeg ser på dit keramik. Åh, hvor ville jeg gerne, men det tager også tid. Men måske en dag jeg vil prøve ;o)

    SvarSlet
  4. Jeg er meget misundelig på dit dejlige farneværksted, håber at se mere farvet garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tør jeg næsten godt love ;o)

      Slet
  5. Is poker legal in California? - Dr.MCD
    Legal poker is still the only legal form of gambling in 성남 출장마사지 California. 경상북도 출장샵 California lawmakers have also recently legalized online poker since 1997.What's the current status of online poker 김제 출장마사지 in California?Are there 문경 출장샵 legal poker 여수 출장마사지 in California?

    SvarSlet