fredag den 10. november 2023

Henriettes Julekalender

1. december starter min julekalender.
Hver morgen fra 1. december til juleaften åbnes, der en "låge" her på bloggen og på min instagram profil, @handmadebyhenriette

Julekalenderen er :
    ganske gratis
    til strikkeren
    små strikke opgaver
    for lystens skyld
    
Det der er i kurven er de garnfarver, som jeg har brugt.
Mine julefarver er meget rød, grøn og guld.
Dine julefarver er måske fyldt med andre farver.
Brug dine julefarver, så julekalenderen passer hjem til dig

Til Henriettes Julekalender har jeg brugt:
Garnrester:
    Alpaca 167m/50g (gul, grøn, rød, hvid)
    Strømpegarn 210m/50g (rød, hvid, lys brun, sort, grøn)
    Strømpegarn 160m/50g (gul, grøn, rød, hvid)
    Akryl 133m/50g (rød, hvid)
    Supersoft 257m/50g (rød, hvid, grøn, lyse rød)
    Einband  450m/100g (rød, hvid, grøn)

Kidslik eller Paia er brugt, som følgetråd nogle af dagene.
    Kidsilk 190m/25g (hvid, rød)
    Paia guldmetal 245m/25g

Andet:
    Piberenser, 3mm x 15cm,  farven har ingen betydning
    Pudefyld
    Champagne prop
    Perler 6mm, jeg har brugt voksperler

Strikkepinde:
    2, 2½, 3, 3½

Bare der bruges garn og pinde, som passer sammen.

Det er hvad jeg har brugt, men brug det du har hjemme i din kurv.
Blå, hvid, sølv, sort, grøn, guld, rød, gul, bordeaux, lilla.........

Hvad der er bag lågerne, vil jeg ikke fortælle. 
Det er hemmeligt.
Jeg tror, at GarnVikleNisserne har forstået det, selv om de har det meget svær med hemmeligheder.

Men
Jeg kan sige så meget, at der hver dag ligger en hyggelig strikke opgave 
enten 
med opskrift på her på bloggen 
eller 
med link til en opskrift.

Det er helt op til dig, om du vælger, at strikke alle dagene eller springer dage op.
Jo flere dage du strikker med
Jo mere julehygge er du med til, at sprede

Vi ses 1. december,
Henriette

5 kommentarer:

  1. Link virker perfekt , nu må det gerne snart blive december

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, fordi du prøvede linket af 😊 det er december lige om lidt 🎄

      Slet
  2. Det bliver så spændende at følge med i.

    SvarSlet
  3. Thanks for creating content that sparks curiosity and encourages continuous learning.

    SvarSlet