onsdag den 9. november 2011

Tæt på...................

Nu er det snart det sker. Jeg kan mærke at nu er mit quilt/juledug ved at være så langt fremme at jeg kan sætte mig til symaskinen.
Stofferne er fundet frem. Endelig er jeg tilfreds med valgene. Stofferne har lagt på sybordet, så jeg har kunne gå og se på dem. Men nu er de der.
Trekantern er tegnet op og twisted. Af originalen er der tegenet 6 twisted trekanter op på mønsterpapir. En til hver del af dugen. Hvert styk er nummereret så jeg ikke køre i kludder ved maskinen. Hvert stykke har også fået en farve - så er jeg sikker på at jeg får det rigtige mønster til sidst 
Ex: Tegn først den yderste trekant op - det er størrelsen på blokken. Så mærker man op enten venstre rundt eller højre rundt. Jeg syer altid mit i tommer, er blevet oplært i tommer og mine linealer er i tommer. Derfor har jeg mærket 1" af til højre og dette gøres på alle tre sider. Forbind de tre punkter og der kommer en ny trekant.
På denne trekant mærkes igen 1" af til højre (altid til den samme side, ellers bliver det noget rod) - forbinder og gentag.
Her er 6 enes trekanter sat sammen
Her er hver anden spejlet.

Det er sjovt at lege med. Prøv med kvadrater, ligesidet trekant, ret vinklet trekant eller en sekskant :o)
Der kan dannes mange forskellige mønster. Se her. Jeg har fundet inspirration i "Log cabin with a twist" af Barbara Kaempfer. 

2 kommentarer:

  1. Held og lykke med dit nye projekt,det ser spændende ud:0).
    Glæder mig til at se det færdige resultat.

    KH Birgit

    SvarSlet
  2. super super flot ..
    glæder mig vildt til at se når projektet skrider frem♥
    knus♥

    SvarSlet