torsdag den 31. marts 2011

Hyggeaften................

I går var der møde i nørkleklubben. Det er lidt sjovt at nogle gange har man ikke lyst til at tage afsted, men når først man er der - så hygger man sig rigtig godt ☺

Svoger kommer i mange genbrugsbutikker og finder mange skønne ting. Han har f.eks. fundet et par Aller bøger. Jeg kiggede lidt i denne "Hæklerier nr. 2"
Der er mange lyseduge og flakoner. Bogen hedder hæklerier, men der er også strikkede duge. Svoger vidste den frem i sidste uge og jeg har siden gået og tænkt på den. Heldigt at klubben skulle mødes hos Svoger, for nu har jeg fået lov til at låne bogen lidt.

I går gik jeg i gang med en flakon
og blev næsten færdig.
Det skønne ved at sidde med noget i hånden og ro omkring sig er, at tankerne flyder frit♥
Her til morgen har jeg siddet lidt med flakonen og jeg fik en ide til det næste jeg skulle hækle. En gul eller lilla flakon, måske den på forsiden af bogen. Flakonen skal så stives i sukkervand og formes til en lille forårs-skål.

Regner med at den skal være færdig til næste møde i klubben - måske kunne det inspirerer de to andre. De er mere grønne i hækleverden end jeg er ☺

Fandt denne seddel på køkkenbordet - det betyder vidst at manden og hans sløjdhold mangler en kage til i aften. Det er ikke en af de store kager de har brug for i aften - 4 pers.
Jeg bager med glæde en kage til manden og sløjdholdet - drengene bliver nok også glad, for mon ikke jeg kommer til at bage en for stor kage til 4 mand.

1 kommentar:

  1. Du er da et godt menneske! Og tænk, at vi nu sidder og hækler både flakoner og oldemorsfirkanter......

    SvarSlet