mandag den 28. marts 2011

Nyt legetøj...................

Hofterne bliver svunget - frem og tilbage - fra side til side.
Dellerne bliver trykket og pulsen går op.
Da jeg kom hjem i lørdags fra en dejlig dag til blogtræf, stod hulahop-ringen klar.
Jeg havde bestilt en gennem Matas og den var klar til afhentning lørdag. Såååå, jeg fik lige manden til at hente den. Han havde samlet ringen inden jeg kom hjem - den blev også afprøvet med det samme ☺

hi hi - alle grinede - men allerede ved 4 forsøg kørte det!
Alle mand har prøvet, jo selv manden har svunget hofterne og det er ham som er så stiv  -  han fik ringen til at køre♥

Nu håber jeg at alle de lov ord jeg har hørt om hulahopring med vægt passer. Jeg satser på at det vil hjælpe på de voksne hofter og stramme maven op. Men jeg må indrømme at lige i dag er maven godt øm og jeg har kun brugt ringen i 2 dage, en gang om dagen i 2-4 min. - det bliver nok bedre.

Mon så ikke der snart sker noget. Jeg løber tirsdag, torsdag og lør/søndag - og hulahopringen skal så bruges de andre dage.

Jeg har lidt svært ved at komme op i tempo igen, sidste år løb jeg 6 min/km og det gør jeg ikke endnu. Håber på at hastigheden er oppe til d. 30 april, hvor svigerinden og jeg skal til Femina's Kvindeløb i Århus. Vi har meldt os til 10 km og har skrevet at vi løb det på en time - jeg har ALDRIG løbet 10 km, men det gør jeg sidst i april - eller hvad?
Lige nu løber jeg omkring de 5 km hver gang, men vil bruge den ene løbedag til intervaltræning, for at få hastigheden op igen, så kan jeg øge distancen de andre dage - jeg har 34 dage tilbage.
Hvem mon bliver slidt op først ☺

5 kommentarer:

  1. Milde moses hvor er du sej. Hulahopring, det har jeg aldrig faaet til at fungere. Din ser spoejs ud hihi. 10 km, godt gaaet. Jeg droppede loebningen ( det skal man ikke goere) og at komme igang igen er meget svaert. Saa nu gaar jeg og er oppe paa 6 km paa en time. Snart maa jeg vel til at loebe igen hihi. Jeg hepper paa dig.

    SvarSlet
  2. Du milde, hvor du da går til den.
    Min løbetræning er ikke kommet i gang. Kræfterne og lysten er pist forsvundet. Men jeg cykler næsten 30 km. hver dag og så går jeg ture.

    Jeg er tilmeldt alle de 4 kvindeløb her i foråret, - dog kun 5 km:) - men det bliver da en ynk. Jeg håber, at jeg lige kommer lidt op i gear inden...

    SvarSlet
  3. Er det sådan en der hedder en Powerhoop og er tungere end de normale?

    Jeg er også godt igang med træningen. Fik meldt mig ind i Fitness på Uni igen i februar efter 1½ års pause, og er nu oppe på at løbe 9,4 km/t i 25 min *G* Mit mål pt. er at komme op og løbe 5 km, vil også gerne deltage i et løb til sommer, men jeg er desværre ikke hjemme når kvindeløbet løber af stablen.

    SvarSlet
  4. Husk nu at passe på porcelæn og nips, når den svinges ;-)

    SvarSlet
  5. Lin - 6km gang på en time, så er der ikke langt til at lunte ☺

    Eva - 30km på cykel, sejt! måske vi ses i Århus

    Anita - det er en Powerhoop, 1,5kg og en d på 104cm. Kunne ikke svinge en som barn, men den her kommer rundt

    Lavendel - hi, jeg flytter stole og ting, så armene trænes også ☺

    SvarSlet