torsdag den 15. maj 2014

Bages......

I dag skal der bages..........
Jeg tror godt i kan gætte hvad der skal bages ♥
Hvert år bager jeg hveder. Dejlige luftige hveder. Ofte får jeg bagt alt for mange, så i år slår jeg kun en potion op.
Mener dog at det er det jeg plejer men kan ikke huske det med sikkerhed. Kender i det?? Man kan ikke huske hvad man plejer at gøre.........
Jeg har to opskrifter på hvedeknopper, hvedeknopper på 6 timer og hvedeknopper på 1¾ time.
Opskrifterne ligner hinanden, dog med små forskel. Den store forskel er hævetiden - så det handler om hvor god tid man har.

I mange år bagte jeg hvedeknopper på 1¾ time og de er altid blevet godt. Så begyndte jeg at lave langtids hævede brød og det skulle da og overføres til hvedeknopperne. I sidste par år har jeg bagt hvedeknopper på 6 timer og de er også gode.

Lige nu står hvedekernerne i blød og venter på jeg bliver klar til at slå dej op.

2 kommentarer:

  1. uhmm det lyder lækkert. Hvis vi får hveder idag, så bliver det vist den købte slags fra bageren.

    SvarSlet
  2. Mums, - hveder er GODT!

    SvarSlet