mandag den 5. maj 2014

Den gamle kro....

Det kan varmt anbefales at tage på "Den gamle kro" i Odense.
Manden og jeg havde bestilt en gourmet menu på "Den gamle kro". Billedet er et jeg har lånt, men hvis jeg havde taget et billede hvor jeg sad ville det se sådan ud (bare fyldt med folk). Men billedet er taget hvor vi sad.
Sådan så gårdhaven ud - engang. 
Bygningerne er fra 1683 og sjælen er velbevaret.

Der blev lagt ud med en velkomst drink bestående af perlende Cava med hjemmelavet rabarbersirup.
Manden og jeg fik 5 retter:
Hvide og grønne asparges, 
sprød fynsk gourmetskinke og kørvel mousseline

Røget helleflynder og krydderurtemousse timbale, 
fjordrejedrys, krydderurtemayonaise og karsesalat

Ristet makrel, salatløgrelish og kold rygeostcreme med dild,
 rugbrødscrunch og radise croudité

Ramsløgmarineret kalveculotte, 
karameliserede blommetomater, mangetout ærter, 
brunet smør blanquette og nye kartofler

Rabarber macaron, mascarpone sorbet, 
kold rabarber consommé, ribs og havesyre

Tænderne løber igen i vand, bare ved tanken om alt den skønne mad.
Jeg behøver ikke at sige at min "lille" mave var godt fyldt. Næsen var også godt brugt, for det var ikke kun smagsløgene der kom på arbejde. 
Øjnene, næsen og munden blev mættet.

Kroen var godt fyldt op, med selskaber og a la carte. Det mærkede vi ikke til - kun at én person ved bordet lige ved siden af os, måske havde fået en smule for meget og snakkede noget højt. MEN det var tjenerne opmærksom på og var hos ham og tyssede ham ned et par gange og til sidst syntes hans bord, at de hellere måttet gå videre. 
Det at tjenerne var opmærksom på den larmende mand, gjorde det hele godt. Vi følte at tjenerne var meget opmærksom på at alle gæsterne skulle have en god aften. Ingen skulle gå med en dårlig oplevelse.

Det var også en oplevelse i sig selv at se hvad de andre border fik. Der blev tilberedt ved bordene, hvis maden skulle flamberes. Så ind i mellem stod der flammer op, det er altid fascinerende at se flammerne stå op af en pande :o)

"Den gamle kro" har hygge, charme, god betjening og maden er i top. Jeg vil helt sikker gerne tage på "Den gamle kro" igen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar