fredag den 9. maj 2014

Sirup.....

Jeg har lavet sirup.................... 1,2,3 forskellige
Jeg kan ikke drikke kaffe om aftenen, det forstyr min nattesøvn. Men en caffe latte, kan jeg sove på og den smager skøn. En rigtig hygge drik.

I en caffe latte vil jeg gerne have lidt sødt og helst en sirup. Den opløses hurtigere i kaffen.
Men havde jeg nogle sirupper ????? NIX
En løsning - lav nogle :o)

I går lavede jeg en kanelsirup, en kardemommesirup og en vaniljesirup MUMS........

Vaniljesiruppen blev lige som den skulle i første omgang. Kanelsiruppen blev lidt tyk, men kan komme ud af flasken. Kardemommesiruppen krystalliserede næsten med det samme - øv. Den blev varmet op igen, med lidt vand og lidt mere glukosesirup. Nu har den stået hele natten og er ikke begyndt at krystallisere endnu, så jeg krydser fingerne.

1 kommentar:

  1. Smart. Vidste slet ikke man kunne lave sådan noget selv.

    SvarSlet