torsdag den 30. marts 2023

Ny kurv....

Jeg kom til, at købe en kurv - ups :D
Den talte til mig, da jeg gik forbi den.

Vi var til afslutning ved Mandens sløjdhold, hvor han har gået de sidste 14 år (tror jeg).
Sløjdholdet holder til i private lokaler på nedlagt landbrug. Hvor et hold mænd mødes i vinterhalvåret og vender en pind eller to - tror nok de mest drikker kaffe og spiser kage :D

I den anden ende af længen holder et hold pileflettere til.
I anledning af påske havde Fruen på gården flettet en del kurve mm, fordi i weekenden 1-2. april 2023 bliver der afholdt kunsthåndværksmarked i en af deres længer.

Så skulle du lige være i nærheden af Odder, så kig forbi :o)

Det var en af hendes kurve, som snakkede til mig da jeg helt fredlig gik forbi den. Jeg var så heldig, at jeg fik lov til at købe den og tage den med hjem samme aften. 
Hun kunne godt undværer den til kunsthåndværksmarkedet.

MEN
Ny kurv betyder da der skal noget i den.
Så ned kom første garncake til en ny trøje til Manden.
Trøjen bliver selvfølgelig strikket i mit eget plantefarvede garn.

Garnet er supersoft og farvet med perikon

Trøjen er Dustland af Stephen West

Dustland strikkes på pind 4½ og i garn med en løbelængde på 230m/100g.
Supersoft løber 574m/100g, man ville nok vælge, at strikke med 2 tråd supersoft, meeeen jeg er ikke som andre ;o)

Trøjen til Manden skal være en tynd trøje, som han kan have over hans skjorter. Derfor strikker jeg Dustland i 1 tråd supersoft på pind 4.

Det betyder så, at jeg lige må regne lidt og strikke en større model for, at få det til, at passe.
f.eks. Manden er en str. 3, men jeg strikker trøjen i str. 5-6 og så må Manden prøve trøjen ind i mellem.
Heldigvis er Dustland strikket oppefra-ned  - lige i min boldgade.



 

2 kommentarer:

  1. Ja, den slags sker jo. Jeg er gået over til at tage billeder af spændende kueve med hjem - der er IKKE plads til flere fysiske kurve ;) Hvordan er dine erfaringer med holdbarheden af farven på perikonfarvet garn? Hos mig bliver farven temmeligt hurtigt ubestemmelig kakhigul-grøn-brun. Jeg tænker, at jeg gør noget galt, for alle andre er vilde med perikon.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ang. perikon, så syntes jeg ikke at den ændre farve. Det gør min tagrør tilgengæld ;o) men jeg har også kun farvet med perikon i et par år.

      Slet