lørdag den 11. marts 2023

Endelave

Søndag d. 7. august 2022 kørte vi til Snaptur, for at tage færgen til Endelave kl. 9:45.
Vi ville gå kaninoen, som er øen rundt og omkring 21km.
Planen var en dags vandring, som skulle passe med færgefarten. Det betød, at vi skulle nå rundt og være tilbage i Endelave by inden kl 17.30.
Ok, vi ville have fra 10:55-17:30 til at gå 21km - det skulle vi nok kunne gøre. Det var alligevel 6,5 time - altså godt 3km i timen.
Kortet blev studeret :D
Den lille blå kanin skulle følges og hen langs stranden gik vi.
Vi gik på sand
Store sten
Jeg skal indrømme, det var lige ved at tage pippet fra mig.
Man ser ikke meget når næsen hele tiden vender ned mod stenene. Hele tiden skulle jeg se hvor jeg satte fødderne, for ikke at vride om.
Heldigvis var det kun i starten af turen, der var store sten.
Turen rundt er smuk.
Manden kigger efter fugle - ikke kaniner.
Vi så rovfugle og en enkelt gøg - vildt for vi havde aldrig set en gøg i virkeligheden.
Der blev selvfølgelig holdt diverse kaffepauser.
På kaninoen lavede vi espresso. 
Lukus - at kunne sidde der i strandkanten på en bænk og få frisk espresso på frisk hakkede kaffebønner.
Vejret var med os - næsten hele vejen rundt.
Der var vand i nogle af skyerne - pyt - vi havde regnjakker med i taskerne til både os og taskerne.
Heldigvis var det kun ca 2km ved Øvre, at det ville regne - 
det var ok ;o)
Vi nåede rundt i god tid ♥
I så god tid, at vi kunne sætte os med en is i hånden og nyde, at vi havde gået Endelave rundt.
Mit Garmin ur målet vores tur til 20,2km
Vi må have snydt et sted ;o)
For de skriver 21km :D

Vi brugte 5timer 34 minutter, hvor en time var pause.

Man kan sagtens gå kaninoen mellem den tidlige og sidste færgefart mellem Snaptun og Endelave.
Jeg kunne godt finde på, at gå den igen.

Kaniner så vi ikke mange af. De måtte have gemt sig fra os, måske havde de hørt, at vi havde smagt kaniner og kunne lide dem :D

4 kommentarer:

  1. Kaninoen ... :) Jeg er vild med alle de variationer over Caminoen folk kan finde på. Måske var det en idé at gå alle dem som en slags samling?

    SvarSlet
  2. Det ville være en fin samling. Tænker du Caminoer her i landet eller hele verden? :D :D
    Skulle vi starte med dem i DK ;o)

    SvarSlet
  3. Jeg tænker at man burde starte her i landet med Kaninoen, Camønoen og hvad de hedder alle sammen, så kunne man udvide til udlandet, og til sidst den ægte vare: Danmark-Santiago og retur. Det gad jeg godt.
    PS, jeg er vild med jeres kaffe-ting.
    PPS. Nu har jeg skrevet denne kommentar om 4 gange! så nu håber jeg søreme den går igennem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi må bare igang ;o)
      Træls, når systemet ikke virker. Jeg kan f.eks. ikke svare på mobilen. Bloggen reagere ikke når jeg trykker på svar, den tror bare jeg vil kopiere - hmm

      Slet