mandag den 23. august 2010

Så langt..............


Nu er det ved at være høsttid i min køkkenhave. Vi har selvfølgelig høste fra haven i løbet af hele sommeren, men nu skal den snart tømmes.
Det første der er blevet taget op er løgene. Vi havde skalotteløg og rødløg i år. De har stået rigtig godt mellem hovedsalaten. Jeg tror også det hjælper for utøj i salaten. Der set mange snegle i salaten, men spist at det blev der - og jeg fandt langt om længe ud af hvad det var for nogle dyr, der hev stykker af min salat  - fuglene spiser min salat og vi har haft mange fugle og fugleunger i haven.
Det gør nu ikke noget bare det ikke er snegle ;o)
På billedet er der ikke mindre en 3 forskellige planter og hvis man er heldig kan den 4. skimtes.
Der gror helt klart nogle solsikker, 3 stykker  -  modsat solsikkerne kravler de grønne bønner op og imellem det hele kommer ærteblomster.  Smukt !
Jeg sagde 4, den sidste er svært at få øje på - den er sået i bunden og skulle give noget grønt gødning til det bare stykke, det er boldkløver. Den har en rigtig flot rød blomst også kommer der ikke ukrudt i det stykke.

Skønt med en lille have vandring - nu skal jeg huske at få løgene indendørs inden det begynder at regne igen.

1 kommentar:

  1. Ja det er en dejlig tid på året når man skal samle til huse.....men også lidt vemodigt fordi det så betyder enden på sommeren.

    SvarSlet