onsdag den 23. februar 2011

Kjolen...........

Nu er fik jeg langt om længe den ønskede farve hjem fra Matas.
Før
Efter
Jeg har købt en tekstilfarve Dylon Violet. Det er noget af det nemmeste jeg længe har lavet. 

Kjolen vejes (tørvægt), vaskes uden skyllemiddel, 500g salt og afvejet farvepulver kommes ind i tromlen og kjolen lægges ind. Det hele vaskes på den længste 40° program uden forvask. Når maskinen er færdig, vaskes kjolen med sæbe. Kjolen hænges op og vaskemaskinen køre endnu et vaskeprogram med sæbe, for at gøre maskinen helt rent - jeg tjekkede bagefter gummiringen og tørrede den af med lidt klor.

Til kjolen er jeg ved at hækle et tørklæde
som kommer til at bestå af ca. 60 blomster hæklet på nål #5 i Hjertegarns Palino, 100% merino uld.

3 kommentarer:

  1. Sikke en skøn farve du har valgt - det bliver superflot med dit tørklæde til.
    For en del år siden farvede jeg også i vaskemaskinen, det er nemlig så dejlig nemt.

    SvarSlet
  2. jamen ... det bliver da bare så godt ;0)

    SvarSlet
  3. Det bliver da rigtig fint!

    SvarSlet