onsdag den 16. februar 2011

Vinterferie...........

Det er det helt rigtig navn for ugen i år. Hold da op det er blevet koldt igen.
I går tog drengene og jeg til Århus. Vi havde snakket om en tur på skøjtebanen - men vi startede dagen med brunch på Café Viggo nede ved åen. Her blev vi fyldt op og var nu klar til at prøve skøjtebanen.

Jeg er den eneste der har prøvet at stå på skøjter og det gjorde jeg engang først ´80'erne - så det tæller vidst ikke.
De to ældste havde dog "snydt" lidt, de køre på rulleskøjter, så det var nemt at omstille sig til skøjter. Jeg måtte tage mig af mindste og overbevise ham om at han kunne lære det. Så efter at have skøjtet med mor i hånden langs banden i 20 min, gav han slip og skøjtede selv langs banden et kvarters tid - bevægede han sig ud midt på isen.
De to andre fjumrerede rundt på isen og havde det sjovt.
Det havde vi nu alle og jeg er "bange" for at det ikke bliver sidste gang vi skal have skøjter på. Yngste var helt stolt og helt med på at vi skulle prøve igen næste år ♥
Efter turen på den kolde is, tog vi ind til Steno museet. Desværre havde vi kun 2 timer inden museet lukkede, så vi nåede ikke at se det hele.
Lige da vi kom skulle der være kemishow, som drengene så mens jeg lige tog en varm kop kaffe ☺
De tog yngste fik også en tur til månen og mødte en rum mand ☺

Det var en dejlig dag og vi var godt trætte da vi kom hjem. For vi var også lige en tur omkring ILVA og IKEA, hvor vi fik vores aftensmad.
Jeg skulle lige hente en JellyFish i ILVA. Det er en skammel, som er bygget over en bold. Den skal jeg prøve at have ved min symaskine, måske kan den bruges måske ikke.
I IKEA fik jeg et nyt gulvtæppe med lang luv (rya), da jeg så kom hjem fortrød jeg at jeg ikke købte en mindre til at lægge foran pejsen. Så må jeg en tur til IKEA igen ♥

1 kommentar:

  1. Sikke en dejlig dag- jeg brugte oceaner af tid på at stå på skøjter da jeg var barn/ung - det var virkelig skønne timer, tror nok der var nogen der fik sig et billigt grin hvis jeg kom på isen i dag i ført skøjter :O

    Jellyfish ser meget spændende ud glæder mig til høre din bedømmelse.
    Fortsat god ferie
    kh Jane

    SvarSlet