torsdag den 8. marts 2012

Der.........

... er gang i køkkenet. Manden skal til sløjd (læs gerne kaffe-kage-klub) og det er hans tur til at tage kage med.
Så jeg bager og ugler - jeg bager ikke ugler - men en, to lækkere banana creme pie. Der er nu en duft i køkkenet - den er bare skøn.

Efter en dag sammen med veninden på sygehuset, hvor vi fik grinet og snakket - vi var der fra 7.30-15.50, trængte jeg til at nørkle. Der var blevet strikket et hul i det ene ærme til sønnen, hvem der har gjort det vides ikke, så den skulle travles op - det er ikke gjort endnu.
Næ, jeg havde lyst til at lave en lille lyserød ugle. Venindens piger skal konfirmeres i april og de er vilde med ugler. Det er nok grunden til jeg begyndte at lede på nettet efter en lille sød ugle.
Der var mange - men ikke helt som den jeg havde inde i hovedet.
Hvad gør man så??
Man hækler da sin egen ugle! Det gjorde jeg og den er ikke værst.
Nu sidder jeg så og hækler en mere - prøver på at huske hvad jeg gjorde, for jeg havde ikke hjerne nok til at skrive det ned i går aftes ;o)
Jeg skriver mens jeg hækler, hækler og skriver. Der skulle gerne komme endnu en sød lille ugle - de er jo to piger.

2 kommentarer:

  1. nej hvor godt..... må vi dog ikke se billeder af den lille uglebasse..... ? :o)

    God solskinsdag... :o)

    SvarSlet
  2. Øv med sådan et strikkemonster, som laver hul i ærmet ;)
    Dejligt at det går fremad med din veninde - ovenpå den forskrækkelse.
    Jeg glæder mig til at se din ugle - måske med opskrift? ;)

    SvarSlet