onsdag den 5. december 2012

Et lys....

Jeg har tændt et lys for min bedstefar.
Min bedstefar på 89 døde i går.
Bedstefar var blevet indlagt på Hjørring syghus i fredags. Mandag morgen var der ingen tvivl om hvor det bar hen.
I går morges gik jeg, som en løve i sit bur. Vejret var ikke lige til at køre 211km, men jeg kunne mærke at det skulle jeg.
Jeg nåede til Bedstefar og holdt ham i hånden. Min Faster var der. Min Farbror og kone kom og så fik de lov til at komme til Bedstefar. En fætter kom med kone og barn.
Pludselig var de alle gået ud, så satte jeg min hos Bedstefar og holdt ham i hånden. Jeg gave ham en hilsen fra mine drenge og mand.
Derefter hæklede jeg et juletræ, mens det nøje blev diskuteret med Bedstefar, han skulle høre jeg var der. Da jeg sagde nu var der også hæklet et julhjerte, kom en sygplejske ind. Hun sagde ingen ting, men jeg kunne mærke at nu var det nu. Hjerte og træ blev lagt hos Bedstefar og så nussede jeg hans hånd. Farbror kom ind og så fik han min plads.
Så kunne jeg se min mor var kommet. Jeg gik ud for at hente hende og min far. Desværre havde min far svært med at finde en P-plads.
Da min Bedstefar døde var min mor, farbror, fætter og jeg hos ham. Min far, faster og faster's mand var der næsten.
Det var stille og roligt. Det er lige før jeg ville sige smukt, for stor del af familien var omkring ham.

10 kommentarer:

  1. Kondolerer. Gid vi alle kom herfra på en så rolig og fredfyldt måde

    SvarSlet
  2. Kondolerer.
    Sikken en fin afsked du fik med din bedstefar.

    SvarSlet
  3. Sødeste Henriette jeg føler med dig.Det er altid hårdt at se sine gå bort herfra selv om de er kommer op i årene. Jeg tænder et lys for din bedstefar og sender dig mine små engle med masser af knus og kram herfra"

    SvarSlet
  4. Sender et stort kram til dig. Det var en meget smuk afsked han fik, og juletræet og hjertet er helt i din ånd, så det var en smuk tanke.

    SvarSlet
  5. Døden kan være smuk. Godt du mærkede efter og tog op og holdt din bedstefar i hånden, det kan du tage med dig senere. Henriette, jeg sender dig varme tanker.

    SvarSlet
  6. Smuk afslutning på et langt liv. Kondolerer over tabet..

    Godt at du tog derop. Det var vist det rigtige for dig at gøre.

    SvarSlet
  7. Kondolere. Godt du nåede frem. Og det lyder til en fredfyldt oplevelse for jer alle. Ved af erfaring hvor stor betydning det kan have at være tilstede i sådan et øjeblik.

    SvarSlet
  8. kære Henriette
    sender dig en masse tanker ...
    og kondolerer ...
    knus♥

    SvarSlet
  9. Kærste Henriette
    Døden kan være smuk, et menneske der har levet et langt liv, er ofte klar til at gå bort. Gid vi alle kunne få en så fredfyldt afgang fra livet, som du beskriver.
    Godt du kom afsted.
    Mange knus Helle

    SvarSlet
  10. Det gør mig ondt for din og din familie. Men det lød som en rigtig smuk afsked I fik med din bedstefar. Godt du kørte frem til ham.

    SvarSlet