tirsdag den 5. juli 2011

Pluk..................

plukke plukke blomster små......

Blomster har jeg ikke plukket i dag, men drengene og jeg har plukket solbær.
Vi har to solbærbuske og de gav 5,5 kg solbær! Hold da op og der var mange store bær.

De fleste er kommet i fryseren til senere brug. Vi bruger mange frosene solbær i vores smoothies.
En 400g solbær er kommet ned i romtopfen sammen med en ny omgang sukker. Ryste ryste og stil til side.
Jeg skal ryste glasset de næste dage indtil sukkeret er opløst.
Har i prøvet at smage solbærlikør?
Det smager rigtig godt. Jeg er ikke rigtig til likør, men solbærlikøren er bare god!
300g solbær blev overhældt med sukker og vodka. Det der er i glasset bliver til en skøn solbærlikør.

1 kommentar:

  1. Nej nu skal vi altså også prøve romtopf. Husbond laver vin, øl og snaps men topf er kun blevet ved snakken og måske en lille solbærlikør også kan bruges. Jeg viser ham lige din blog :)

    SvarSlet