onsdag den 14. september 2011

Gode bøger..............

Jeg har en veninde, som jeg har kendt siden min første dag på Aalborg Universitet. Der startede jeg 3. september 1990. Vi blev sat i den samme gruppe og vi har snakket siden ☺
Ud over hun er min længst kendte veninde, så deler vi nogle lidenskaber.
Hun strikker - jeg strikker
Hun kan lide en snak og en kop kaffe - det kan jeg også
Hun elsker en god bog - og det gør jeg sandelig også
og ....................

Vi er så heldige at vi læser den samme genre. Vi elsker at sætte næsen ned i en god og spændende bog.
Det betyder at vi altid har en bog eller mere hos hinanden. Desværre har vi 157 km mellem os - så vi har en længere låne tid.

Sidst vi var på besøg havde hun en god stak bøger, som jeg skulle låne med hjem. Spændt var jeg for der var nogle forfattere, som jeg ikke havde læst noget af.
Jeg fik hurtig læst Håkan Nesser's "Menneske uden hund". Der gik nogen tid inden man mødte bogens politimand, Gunnar Barbarotti. Lidt for længe efter min mening.
Barbarotti har et point system kørende med Gud - et system om Guds eksistens. Nogle gange er den i plus men mest i minus. Lidt sjovt. Her i den første bog skal Barbarotti find to savnede personer. Personerne er i familie med hinanden og forsvinder med en dags mellemrum.
Hænger det sammen eller er det tilfældigt? Det er hvad Barbarotti skal finde ud af og selvfølgelig at finde de to savnede.
Da jeg først var kommet godt ind i bogen syntes jeg den var spændende. Jeg er gået igang med den næste af Håkan Nesser, "En helt anden historie" - så helt dum har den første ikke været ☺

Ingen kommentarer:

Send en kommentar