onsdag den 11. april 2012

Syltehoved........

Det gode vejr er blevet godt og grundigt syltet. Det gode vejr er gemt godt af vejen og mens vi vendter på solen går jeg og sylter
Til påskefrokosten lavede jeg steget sild i lage og de smagte godt. Det sagde alle der smagte dem. Jeg er ikke selv til sild på den måde, men smagte dem det gjorde jeg - "det ik' så ring endda".

Jeg fik helt lyst til at sylte noget mere. Manden og jeg har længe snakket om pickles og relish. Hvad er egentlig forskellen? Små stykker grøntsager i eddikelage ;o)
I går hakkede jeg blomkål, broccoli, gulerødder, bønner, sukkerærter, peberfrugt, løg og agurker i mere eller mindre stykker. Kogt eddike op med sukker og krydderier så det killede i næsen.
Nu står de så der og sylter en omgang grønsags pickles og lidt agurk relish. Relishen skal prøve smages på fredag, for der står hotdog på menuen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar