fredag den 29. oktober 2010

Matematisk..............

Nu har jeg hæklet to bolde.
Bold 1, er hæklet efter drops opskrift. Mandens bemærkning var "det er da ikke en kugle, men cylinder-formet" Jamen jamen fik han bare af vide.
Manden satte sig ned med den først bold, målte m.m. Jeg satte mig med et regneark. Så med mandens kloge hoved og mit trætte fik vi sat et mønster op til en rund blod.
Så nu kan jeg bare opgive en diameter på bolden og vupti  -
regnearket fortæller
antal rækker
antal masker pr række
hvor mange masker der skal tages ud
hvor tit der skal tages ud

Når så en halv bold er hæklet går man bare baglæns og så er der en bold.
Jeg har fyldt den med grødris. Drengene's dom var "mor den er lige som den skal være" - jubii.
Nu skal der bare hækles nogle flere, så de kan jonglere.

3 kommentarer:

  1. hvor er den bare fin :-)
    Ja de opskrifter er ikke altid til at blive kloge på.
    men nu ved jeg da at du har en på en rund bold :-)

    SvarSlet
  2. Sådan skal den bare regnes ud :o)

    SvarSlet
  3. Lene - du siger bare til, så skal du få hjælp til en rund bold.

    Fru. Ekelund - nemlig ;o)

    SvarSlet