fredag den 19. november 2010

Kage-garn..........

Klokken var nok først ni inden jeg smed mig i sofaen, godt brugt. Heldigvis kunne jeg lige se en omgang Taggart på DR2.
Men så var der også lavet dobbelt ingefærkager - se lige 
De er blevet lige som de skulle være. Tror der var en fejl i opskriften, for de hedder jo dobbelt ingefærkager, men men der skulle ikke ingefær i - det blev hurtig løst. I mine dobbelt ingefærkager er der ingefær i - elsker ingefær!
Mens ingefærdejen stod og kølede af i køleskabet blev der lige rørt en muffinsdej.
En dej til en appelsin-choko-cupcake - nøj hvor de duftede og ok har lige smagt en halv (delte en med manden) - de smager også skønt!  Det er dem til venstre i billedet.
De muffins til højre er en gulerod-tranebær-mandel-citron-cupcake - og der er hellere ikke noget galt der.

Det var nogle opskrifter jeg fandt i et gammelt juleblad.
Bare det at bage dem tilfredsstiller ens lugtesans helt vildt.
Der blev foreslået at applesin-choko-cupcake blev pyntet med et stykke marcipan og gulerod-cupcake fik en ost/smør-glasur. Det skal nok blive godt :o)

Jeg nyder at bage kager, småkager og andet bageværk. Det er som om min sukkertrang bliver tilfredsstillet ved bare at bage kager. Jeg skal selvfølgelig smage, men mere er ikke nødvendigt.

Ikke mere kage nu :o)

I dag skal nørkleklubben på tur. Alle har fri i dag, så vi skal på ekskursion.
Først tager vi til Skanderborg og kigger ind til Stof og sy, herefter kigger vi ind i en antikforretning.
Efter Skanderborg tager vi turen til Horsens for at kigge ind til Strikkekunsten. Den har jeg kigget lidt på og syntes det er en dejlig butik, som bugner af uldgarn. Lige meget hvor man kigger hen er der uldgarn.
Jeg glæder mig til vores lille udfulgt :o)
Så jeg må hellere blive færdig med huset så der kan komme "gæster" i aften, ved jo ikke hvornår jeg er hjemme igen - nok i tide til at lave(hjælpe) aftensmad.

God fredag

5 kommentarer:

  1. Nøj hvor ser de kager bare lækre ud mums...
    sjovt de er to farver ingefærkagerne :)
    KH Micha

    SvarSlet
  2. Hvor ser dine kager flotte ud !

    Rigtig god weekend
    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. uhm bliver helt lækkersulten :)
    rigtig go tur i dag og go fornøjlse i aften
    kh

    SvarSlet
  4. Flotte småkager... deler du opskriften?
    Mangler nemlig lige en nu småkage opskrift til kagebyttedag på jobbet... ;0)

    SvarSlet
  5. Flotte og anderledes småkager. Du er sørme flittig.

    SvarSlet