fredag den 27. januar 2023

Bjergetapen Mols bjerge

Manden hvde længe gået og spurgt, om vi ikke skulle gå en hel dag.

Jo, det kunne vi vel godt, bare der er toiletter.
Det med at tisse i naturen, falder mig ikke naturligt ;o)

D. 16. april 2022 overgav jeg mig ♥

Vi pakkede to rygsække med kaffebønner, kværn, Primus lite stove, Handpresso, madpakke og strikketøj - hov og vand til både os og kaffen :o)

Tidlig op og i bilen. 
Vi ville gå bjergetapen i Mols bjerge, med start i Femmøller, og ville gerne starte ved 9-tiden. 

Bilen blev sat i Femmøller.
Rygsækkerne kom på og min Garmin Forrunner 235 blev sat igang.

Nu skulle vi prøve, at gå en hel dag sammen. Manden havde gået sammen med en ven og syntes det var noget vi kunne gøre sammen. 

Bjergetapen skulle være vores prøve, det vil sige, jeg skulle indse, at det kunne jeg godt ;o)
Det er skønt, at gå i Mols bjerge og ruten var rigtig godt afmærket. Så det var bare, at følge de små pæle, gå og nyde naturen.
Ved ca. 5km holdte vi vores første kaffepause. Der er ikke noget, som en ny brygget kaffe på toppen i Mols bjerge og med Manden ved min side.
Vi var rigtig heldig med vejret midt i april. Her var skønt og der var ikke mange, som havde valgt, at gå bjergetapen.
Ved ca. 10km holdte vi frokostpause. Vi spiste vores medbagte madpakke, en omelet - mums
Frokost med en skøn udsigt.
                                                  Dejligt ♥
Jeg fik endda strikket en pind eller to :o)
Jeg siger det lige igen. Det var en smuk, smuk forårsdag i Mols bjerge.
Jeg kunne godt mærke, at jeg blev træt, men jeg var hellere ikke vant til, at gå så langt. 10km har ofte været det vi gik max. 
Men samtidig nød jeg denne skønne forårstur.



Vi holdet igen en lille kaffe pause ved omkring 15km. 

Vi nyder, at kunne lave en lille espresso i vejkanten.

Okay - lukus, men mega dejligt og noget skal der jo være i rygsækken ;o)



Vi er livsnyder ♥

Min Garmin ur havde målt, at vi havde gået 20,40km og brugt ca 5½ time.
Vi havde gået op og ned og op og ned ......
Jeg gjorde det, vi gjorde det og nu havde jeg fået blod på tanden.

Dette skulle ikke være vores eneste tur. Vi skulle gå en hel dag igen. 
Vi nød begge to en dag, hvor det eneste vi skulle var, at sætte det ene ben foran det andet. 

Bare gå og gå. 
Få iltet hjernen. 
Få ro i sjælen. 


PS:
På turen rundt var der toilet ved start og vi kom forbi 2. Så det var ikke et problem. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg duer bare ikke til, at tisse i naturen - øv. 

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en dejlig dag og hvor smart med medbringelig kaffemaskine :) Man skal aldrig gå ned på god kaffe.
    Jeg har ikke noget imod at tisse i det fri, bare jeg har toiletpapir og helst ingen myg eller brændenælder. Og så er det nemmest i nederdel ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan godt forstille mig, at nederdel vil gøre tingene nemmere - hi
      Vi går aldrig ned på kaffe, med mindre vi har glemt bønner eller kopper, hvilket er sket.

      Slet