tirsdag den 30. marts 2010

såtid - snart............

Solen skinner og vi får røde kinder.................
Dejligt at solen er igennem igen. Det kribler i mine hænder og selv om jeg ved det ikke helt er tid til at så i køkkenhaven, sååååååååå kan jeg ikke lade være.

Ud og finde frøposerne fra sidste år - finde køkkenhavebøgerne, der kunne være noget nyt jeg fandt spændende i år - print en plan ud over højbedene også lige en kop kaffe - nu er jeg klar.
"Jeg har sået kruspersille
og et brev med pore løg"

"Vil jeg pusle med rødbedder,
selleri og pastinak"

To udpluk fra Halfdan Rasmussens "noget om helte" , en smuk tekst.

Jeg blev helt væk i teksten ;o)      -     Nu er jeg vidst tilbage igen, det var køkkenhaven, jeg kom fra.

Der skal jo tages højde for sædeskift, og det er lidt af et puslespil. Men det går normalt op i en højre end hed. Planen er næsten klar og der er plads til nogle nye ting i haven, hvis det pludselig skulle komme over mig.
Men jeg skal vendte lidt endnu. Det skal lige blive lidt varmere inden der skal sås, men måske prøver jeg alligevel at sætte mine hestebønner nu, skal lige...........

Ingen kommentarer:

Send en kommentar