mandag den 27. december 2010

Fyrre frisk og frejdig..................

er det ikke sådan det lyder?
I dag for fyrre år siden blev en lille pige født på fødselsanstalten i Århus. Jeg blev straks taget fra min mor for hun havde tuberkulose. Min bedstefar måtte dog godt se mig, selv om han også havde turberkulose. Det år var der også meget sne, min far fortæller om lange køre ture tværs over Jylland for at besøge min mor og mig.
Jeg blev vækket med skøn sang og et kamera det ikke ville tage billeder (SD-kortet sad i min bærbar ;o)  Efter dejlige ny bagte boller og snegle var der gaver. 
Drengene havde selv været ude og købe - helt uden manden. De havde fundet bitte små muffinsforme i silicone, en rød Le creuset skål og et bamse-æggeur.
Vi holdte fødselsdag i august og kameraet fik jeg også i gave i sommers, så jeg havde ikke "regnet" med gaver. Men svigermor og venninden og manden syntes alligevel jeg skulle have en lille ting - Tak.

Min forældre kommer til frokost og måske kommer mandens svoger forbi. Ellers skal jeg bare nyde det - har hørt rygter i køkkenet at der kommer en kage til eftermiddagskaffe - spændende.

7 kommentarer:

  1. Mange gange tillykke med fødselsdagen :)
    Dejligt at blive forkælet af familien på sådan en dag.
    Du må have en fantastisk dag.

    SvarSlet
  2. Tillykke med fødselsdagen !

    Håber at den forsat bliver super hyggelig !

    Og sne er her da i hvertfald massere af !

    Hyggehygge
    Marianne

    SvarSlet
  3. Til lykke med fødselsdagen! Håber du får en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  4. Hurra hurra.... et stort TILLYKKE med fødselsdagen, håber du får en rigtig god dag, den er da startet rigtig godt med de fine gaver og morgensang ;-))

    Knus

    JANE

    SvarSlet
  5. Tillykke med dagen! Håber, at den fortsætter ligeså festligt og hyggeligt!

    SvarSlet
  6. Et stort tilllykke på dagen. Godt, du fandt SD-kortet, så vi kan se lidt billeder. Jeg håber, du får en rigtig dejlig dag.

    SvarSlet
  7. kære Henriette
    KÆMPE stort tillykke med fødseldagen - håber du fortsat får en fantastisk dag :)
    kh

    SvarSlet