onsdag den 1. juni 2011

F for får................

Nålen går og går og der kommer disse søde dyr ud.
F for Får kom først. Da drengene så den ville de også have et dyr.
Yngste bestillet Blæksprutten Olsen
Mellemste ville gerne have en spækhugger.

Ældste vil hellere have en kage. Han er utrolig glad for kage ☺sig kage til ham og han svare "hvor" ♫♪

Dyrene er søde, men jeg vil ikke tage hele æren. For jeg var en tur på bib - der stod der en bog og råbte på mig "tag mig med hjem".
Se lige alle de hæklede dyr. De er bare for søde. Jeg skal have hæklet nogle flere inden bogen skal afleveres igen ☺ Det er lige før jeg ikke ved hvordan jeg skal nå det inden, måske er jeg heldig og kan genlåne bogen - jeg kunne selvfølgelig også skrive den på ønskeseddelsen.

En gris, en skildpadde, en elefant, en sprutte og og og og .............

Køkkenet kalder, jeg skal bage ♥
Hvad skal jeg så bage???
Noget lækkert til kaffen, slå rugbrød op - så den kan blive bagt i morgen, slå en grovbrød, som også skal stå til i morgen og så tror jeg at der lige skal bages nogle gulerodbrud.
Ja, det må være det. Måske kommer der mere til - man ved aldrig med mig når jeg først går i krig i køkkenet. Manden syntes i hvert fald det ligner en krig, når jeg har rigtig gang i bageriet ♥

9 kommentarer:

  1. Ja de dyr er søde, har været på biblioteket og har bestilt bogen hjem, er da nød til at forsøge mig med nogle af de skønne dyr.
    Lyder lækkert med alt det hjemmebag.
    Hav en god dag og tak for i mandags. Knus Lene

    SvarSlet
  2. Hej henriette.. Hvor pudsigt.. har netop hentet bogen hjem idag.. De er da så kære de dyr du har hæklet.. Bøjer mig i støvet for at du kan.. Nu venter udfordringen så på mig:0)

    SvarSlet
  3. Hej Henriette

    har været lidt fraværende de sidste dage ...
    men ville da lige sige tak for sidst :).... det var rigtig hyggeligt at møde dig ...
    - håber du måske også kommer til Elsemarie :)
    - dyrene de er bare for søde små og nuttede... må vist lige forbi bib. og låne/bestille bogen for en sprutte :)...
    Bagning i dette skønne vejr :)hihi... og så var det lige dine "brud"....uhm :)
    .... - har lige bagt kransekager :P med bedsteveninden :) ...
    kram♥

    SvarSlet
  4. Hej.. Hvis du har tid, kan du så lige hjælpe mig? Har prøvet at lave sprutten.. Men de der ben.. Forstår altså ik den opskrift.. Hvordan får du benene til at krølle.. Kan det skæres ud i pap mon??? BE BE...:0)

    SvarSlet
  5. Vidunderlige univers - de ben de ben ☺ mine ville hellere ikke krølle, så det jeg gjorde var:

    x antal lm, vend
    *1 fm, 2 fm i næste* gentag til du igen er oppe ved sprutten

    håber det hjælper

    SvarSlet
  6. Tusind tusind tak Henriette.. jeg prøver igen..
    KH Iben

    SvarSlet
  7. Hold da helt op Henriette sikke et tempo også i dette dejlige vejr.Ja den blæksprut er bare så dejlig.Ja nu må jeg så selv afprøve at bage de helt fantastiske boller.Igen tak for sidst det var hyggeligt.Kram Else

    SvarSlet
  8. kan må få opskriften på F for få da jeg brænder for at lave den
    mvh
    Jane Rønsted
    Jane@team-tvede.eu

    SvarSlet
    Svar
    1. Mønsteret på fåret findes i Maja Hansens bog, som skrevet i indlægget. Bogen kan du købe eller finde på biblioteket, så kan du også se alle de andre fine dyr Maja har lavet mønstre til.
      God dag :o)

      Slet