fredag den 24. juni 2011

Sankt Hans...................

Vi havde en utrolig dejlig Sankt Hans aften.
Naboerne var over og hjælpe med at sætte telt op aften før. Så telt og borderne var klar til indryk.
Grill-mesterne sidder lige og venter på kullene bliver varme. Vi havde gang i 4 grill til 24 personer - det var rigeligt ☺

Alle havde salat og kage med til fælles tag-selv-bord. Det er altid spændende at smage hvad andre har med.

En sørgelig men god rest.
Jeg havde bagt småkager,fordi jeg var kørt lidt træt i bradepandekager. Vi har lige været til to sommerafslutninger med skolen og der syntes drengene selvfølgelig at jeg skulle bage. ☺
Så nogle spændende småkager, som lakrids-småkage, ingefær-småkage og havregryns-cookies, havde jeg bagt. Nå ja der kom da også lige et foccacia på bordet.
Bålet blev brændt af i naboens have. Vi sang den skønne midsommervise og nød bålet inden vi gik tilbage til teltet i vores have.
Vi havde tændt op i vores lille bålsted, så kunne børnene riste marshmallows og bage snobrød. Det hyggede de sige rigtig meget med.
Yngste havde lagt sig på bænken med tæppet på og var faldet i søvn ☺
Så der der oprydningen tilbage fra en skøn skøn aften sammen med gode naboer. Jeg ved at naboerne kommer forbi i løbet af formiddagen og henter deres ting. For så at dukke op igen sidst på eftermiddagen for at hjælpe med at tage teltet ned og aflever bordene.
Skønt når ting bliver gjort med fælles hjælp.
TAK, for en dejlig aften

3 kommentarer:

  1. Ååååh, det lyder skønt, sådan en aften vil jeg gerne opleve...engang igen...suk!

    SvarSlet
  2. Det både ser og lyder rigtig hyggeligt.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig hyggeligt.

    SvarSlet