onsdag den 8. februar 2012

bob plop.........

Bobler, bobler og atter bobler 
Trøjen til Mellemste (st xs) bliver pæn, meeen de bobler, de bobler. Jeg tør slet ikke tænke på, hvor lang tid det ville tage, hvis jeg skulle strikke den til Ældste (st. m) og det skal jeg forhåbentlig ikke.
Jeg har fået taget på de bobler, men sikke en tid det tager, for der skal samles en maske op for hver 3. maske, så skal der tabes en maske også skal det hele strikkes stramt.
De sidste 3-4 rækker med bobler har jeg været lidt smart - syntes jeg selv. Med en strømpepind samler jeg lige en række masker op - så er det gjort. Nu skal der "bare" strikkes og hver 3. maske bliver så hentet på strømpepinden. Det giver en mere flydende strikkeproces.

Info: 3. nøgle er næste færdig, så nu er der kun 7 nøgler tilbage :o)

3 kommentarer:

  1. Det er da en rigtig god idé at sætte maskerne på en strømpepind. Det bliver altså en rigtig flot trøje

    SvarSlet
  2. Men det bliver så flot. Jeg valgte en med store bobler til at Asta :O)

    SvarSlet
  3. Har ikke prøvet bobler men har gang i brombær ... de tager altså også noget tid at lave ;0)

    SvarSlet