torsdag den 9. februar 2012

læs højt.............

De fleste hverdag læser jeg højt for Yngste og Mellemste. Det er vores vinterhygge-stund - eller er det tudsmørkelæsning :o)
Da vi skulle finde bogen vi skulle læse denne vinter, kom drengene med "Det gyldne kompas". Naa, var vist mit svar. Tykkelsen og historien vækkede ikke lige min lyst, men hvad gør man ikke for sine børn ♥
Nu hvor vi er kommet næsten halvvejs, så er bogen selvfølgelig meget spændende og mere fangene end filmen.
Jeg læser mens drengene får deres eftermiddagskaffe, hvis der ikke lige er noget der skal ordnes.

Vi læser meget, det gælder alle♥  Lad os tage et kik på hvad drengene læser lige for tiden.
Yngste har gang i to bøger. Han er ved at læse C.S.Lewis serie om Nania og er kommet til den 6. bog. Så jeg kan godt forstå at han lige trænger til at læse noget andet. Det han så har fundet er Josefine Ottesen "den stjålne sten". Hvis jeg kender ham ret, så er den snart læst færdig.
Mellemste har gang i Ida-Marie Rendtorff's "Dalia Dragehvisker". Han har fået alle bøgerne samlet i en. Mellemste har lige læst "Andre Spiderwickfortællingerne" af Tony DiTerlizzi. Jeg tror der er tre i den serie af fortællingerne.
Det er lidt svære at følge med i hvad Ældste læser, men et hurtigt kig ind på værelset hjalp. På gulvet lå John Flanagan's "Skyggens lærling", dette er nr. 10 i serien.

De bøger drengene læser er alle i samme genre og det gør det let for Yngste at finde en bog hjemme på hylden. Mellemste har ikke helt så mange at vælge i mellem, men til gengæld er det nemmere for ham at finde nogle til ønskesedlen.

2 kommentarer:

  1. Det er så dejligt med højtlæsning - både for børn og forældre. Jeg har i hvert fald altid nydt det, da mine børn var små. Dine drenge er da vist alle tre inkarnerede fantasy-fans:-)

    SvarSlet
  2. Mine drenge har lige fået Brdr. Løvehjerte læst højt. Nu har jeg fundet Gunnar Willes Magiske Mads, som jeg virkelig glæder mig til at tage hul på sammen med dem. Højtlæsning er bare ren råhygge :)

    SvarSlet