torsdag den 2. februar 2012

Godmorgen........

Mellemste trøje tager form.
Nu har jeg strikket to nøgler glat strik og er lige blevet færdig med 3. række bobler. Jeg skal "kun" strikke 12 cm med bobler. Den ene pind, hvor man skal samle en maske op ved hver 3 maske - den tager laaaaang tid og den kræver nogle vågne øjne. Jeg tager en eller to sammen med en kop kaffe, men den bliver som regel kold, for jeg er helt væk i bobler ;o)
I går aftes var Yngste og Mellemste mine små hjælper. Vi skulle prøve at lave lakrids!
Nu er lakridsen blevet vendt, så undersiden også kan blive tør.
Vi er meget spændt på hvordan de smager og hvordan konsistensen er.
I en lille gryde har jeg lidt rabarber, sukker og ingefær stående. Det skal koges ind til en lille marmelut. Senere i dag skal jeg have gang i nogle boller. Jeg får gæster i aften.
Nørklequinderne kommer forbi, Gitte, Birgit og måske Helle. I aften står den på ren hygge og lige hvad vi hver især har gang i. Intet er planlagt ♥
Så en lille frisk bolle med lidt marmelut er nok ikke helt ad vejen også skal vi da lige smage lakridsen♥

3 kommentarer:

  1. Jeg er sikker på det er al besværet, eller kold kaffe, værd. Den bliver skøn den trøje. Gid jeg havde en søn der gad sådan en lækker trøje!
    Uhmm, glæder mig til lakrids og boller og marmelut. Og ikke mindst den hyggelige stemning og selskab i aften. Men først tager jeg lige på arbejde :)
    Kram Gitte

    SvarSlet
  2. Lakrids! Uhmmmm, min yndlingsspise. Lad os endelig høre, hvordan resultatet bliver
    Lækker trøje

    SvarSlet
  3. Uhm, jeg smagte en lækker ting i går: små appelsinstykker dyppet i lakridspulver. Mums, det var godt!

    Sikke en flot trøje, du laver. Hele arbejdet værd:)

    SvarSlet