lørdag den 22. januar 2011

How to..............

Nu fik jeg endelig sat de tre lag sammen - se her hvordan
Der er brug for en masse sikkerhedsnåle, en gammel plade, klemmer, bagstykke, mellemstykke og topstykket.
Først sættes bagstykket fast på pladen. Dette gøres for at holde stoffet spredt ud og for det ikke skal glide når de to andre lag lægges på.
Mellemstykket lægges over og glattes ud. Husk at tjekke at mellemstykket dækker hele bagstykket.
Til sidst lægges topstykket på. Tjek at bagstykket dækker hele topstykket. Glat stykket godt ud.
Frem med sikkerhedsnålene - nu skal der sættes nåle i og de skal stå rimelig tæt. Jeg lærte et nemt huskeråd 
- læg en hånd på og du skal kunne mærke en nål -
helt så tæt sidder mine ikke, men næsten.
 
Så er alle nålene i og de er klar til at blive lukket
For at skåne mine fingre, bruger jeg en hæklenål. Hæklenålen holder sikkerhedsnålen op og klar til at blive lukket.
På den måde kan jeg lukke mange sikkerhedsnåle uden at få ondt i mine fingre ☺
Nu er alle tre lag sat sammen med mange mange sikkerhedsnåle - tæppet er nu klar til at blive quiltet.

3 kommentarer:

  1. Nå, det er sådan man gør? Det anede jeg ikke. Det er dejligt at lære nye tricks.

    SvarSlet
  2. halløj

    det er også sådan cirka sådan jeg gør men har det ikke godt med alle de nåle ...så kan rining ikke gøre det ... glæder mig til at se det quiltet... jeg må også hellere én af dagene :)
    kh♥

    SvarSlet
  3. Det var dog en smart metode. Jeg ligger altid og roder nede paa gulvet med en masse synaale og en hulens masse traad.

    SvarSlet