tirsdag den 2. august 2011

Cement.......................

ikke i hovedet men i køkkenhaven ☺
Min køkkenhave er ikke noget at prale af i år - hvad der er gået galt ud over 100000 gråspruve og deres unger, så har jeg ikke meget andet i køkkenhaven end grønkål, blomster, gulerødder, løg, squash og nogle bønner, som endelig kommer.
Så der kan leges i højbedene ☺
Sidste år fik vi en ny parasol, tiltrængt!  Men stangen havde en noget større diameter en vores parasolfod kunne rumme.
Den ville jeg da støbe selv!
Der blev gravet hul i højbedet - sat en jernstang ned - stampet og formet.
Så på rov i haven efter store plade med et spændende forgrening på bagsiden.
Hullet blev dækket med bladene og manden blandede betonen.
Hullet blev fyldt og jeg kunne ikke dy mig. Jeg satte min hånd ned og skrev 2011, så kom mellemste "jeg vil også" og yngste kom med samme besked. Ældste var mere tilbage holden, han mente ikke der var plads. Men hans aftryk kom i - dog først efter jeg havde taget billedet og betonen var begyndt at størkne, men aftryk kom der.

Nu venter vi spændt på at det hele skal blive tørt og vi kan grave en parasolfod op af højbedene ☺

I morgen vender jeg tilbage med flere spændende billeder fra Bornholm ☺ Vi havde en rigtig skøn tur - trods vejret♥

4 kommentarer:

  1. Glæder mig også til at se parasolfodden færdig.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  2. Sikke en god idé. Jeg har bare ukrudt i mit bed. Det er det eneste der har vokset mens vi var hjemme i DK.

    SvarSlet
  3. Super ide... Jeg er selv lige begyndt at lave forsellige ting i beton:-)...
    Vh Lene
    BeaSilkeDesign.blogspot.com

    SvarSlet