onsdag den 10. august 2011

Frugtpresseren...........

Det er snart tid til at sende frugtpresseren retur. Det gør nu ikke noget.
Alle syntes det var skønt med frisk presset saft. Vi prøvede gulerødder, ingefær, grønkål, æbler og mere. 
Utroligt hvad sådan en maskine kan presse saft ud af, meeeen der går rigtig mange gulerødder til lidt saft og så er der alt det skønne gulerodsrest efter den er presset. Nogle af resterne kom jeg i brød, men så meget brød bager jeg nu hellere ikke - så en masse spild.
Robust Juicer fra Phillips er pæn, robust og larmer ikke vildt.
Så er det sagt.
Den fylder meget på mit køkkenbord og står den ikke fremme så blive den hellere ikke brugt.
Alle de løse dele kan gå i opvaskeren. Se pilene på billedet. Der er 7 dele som kan gå i opvaskeren. Min opvaskemaskine bliver fyldt op uden at skulle fylde den med ekstra ting.
Vi sparede lidt på opvasken ved at sætte et stor glas foran i stedet for kanden, som består af 3 dele. Nu er der kun 4 dele tilbage, men de er ret store og det er dem der fylder godt.
Vi vaskede nu delene op i hånden.

Vi har snakket lidt om det at have en frugtpresser i køkkenet.
Postivt: frisk juice (det smager godt), kan gå i opvaskemaskinen, pæn, støjsvag
Negativt: fylder meget, og der går meget frugt/grønt til. Giver en masse spildprodukt. Fylder opvaskemaskinen op.

Vi vil hellere spise vores gulerødder m.m. og få det hele udbytte af vores afgrøder.

1 kommentar:

  1. Jeg har sådan en frugtpresser, og jeg synes, den er god til frugt/grønt, som er blevet lidt for gammelt og rynket. Det er en fordel.
    Og så elsker jeg saften, når jeg putter en skive citron i presseren. Det smager så lækkert med det meste frugt. Jeg glæder mig til alle naboernes æbletræer bugner.

    SvarSlet