tirsdag den 6. april 2010

Vaniljesukker, hjemmelavet du........

Nemt at lave og så genbruger man sine vaniljestænger.
Vaniljestænger og sukker (jeg bruger rørsukker) og vupti der er vaniljesukker.

Når jeg er færdig med en vaniljestang, bliver stangen brugt til vaniljesukker. Jeg deler gerne stangen i 4 stykker, det gør det nemmere at røre rundt i sukkeret.

Jeg genbruger også vaniljestangen, selv om den har været med i en gang kogt mælk eller andet. Stangen bliver skyldet og tørret. Når vaniljestangen er helt tør, kommer jeg den i bøtten med vaniljesukker. Andre gange tager jeg en stang fra vaniljesukkeret og bruger, f.eks. når jeg koger grød.

Jeg tilføjer indimellem rørsukker og vaniljestang til bøtten med vaniljesukker og andre gange tager jeg fra den. På den måde har jeg hele tiden dejlig vaniljesukker og det er en sand fryd at åbne bøtten og tage en dyb indånding.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar