fredag den 9. april 2010

Hvad har jeg gang i..............

Tja........... det kunne godt være jeg skulle tjekke, hvad det var jeg har gang i og så blive færdig med noget af det.......

STRIK:
På pindene har jeg den røde bolero, som bliver strikket i 100% uld fra Loðband Einband
Desværre har jeg ind i mellem været for træt når jeg har strikket på den, så forstykkerne er blevet trævlet op et par gange. 
Men nu ser det ud til jeg er på rette vej...
HÆKEL:
Der er kommet nyt håndarbejde ind i mit hjem. Jeg har aldrig troet jeg skulle begynde at hækle, men jeg er igang.
Det går lidt langsom med at få hæklet mine oldemorsfirkanter. Der skulle gerne engang være 122 firkanter. De skal bruges til en gulvhynde.
Heldigvis er det et projekt, som jeg kan sidde med i bilen. Så når sommerens udflugter kommer, kommer der sikkert også flere firkanter.


PATCHWORK:
Det står ret stille fortiden. Jeg har nok gang i for meget. 
"Trip around the world" mangler kun at få på syet kantbåndet. Kun og kun, men i forhold til hvad arbejde der ellers er i det, så er det kun. Kantbåndet bliver lavet af det hele stykke røde stof og syet på med symaskinen. Derefter skal den bukkes om og bliver hæftet på bagsiden i hånden.
Denne vægquilt hænger inde i mit syrum. Jeg lavede den i, hold nu fast, foråret 1998 på et kursus jeg tog hos Quilting in the Country i Montana.
Hvert forår har jeg tænkt på den, for jeg syntes det er en rigtig forårs vægquilt. 
Jeg ved også lige hvor den skal hænge hvert forår, og sprede glæde. Den skal jeg helst have gang i snart!!
BOLIGEN:
Hynderne vi har i køkkenet trænger til nyt betræk. Ja Ja, jeg kan bare købe nogle nye, men dem kan jeg  ikke lide og vil også hellere give dem jeg har nyt betræk, istedet for at købe og smide ud.
Så der var endnu et projekt, som snart skulle være færdig.






Det er ikke et heldig tidspunkt med alle disse projekter. Det er jo forår, og haven er et endnu større projekt. For det er ikke kun blomsterne der myldre op, det gør ukrudtet også............
Jeg må se hvad jeg kan gøre og få noget af det færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar