onsdag den 5. maj 2010

hm madpak

Drengenes forslag til en madpak til mor.
Tror ikke jeg vil kunne lide den sådan.

Hov, vi var nærmest løbet tør for madpakkebrød, det går ikke. Jeg kan mærke på brødet at sommeren kommer tættere på. Mit brød holder sig ikke længere godt i en pose på køkkenbordet, desværre.

Så i dag er der gang i røremaskinen. Der er rørt dej sammen til et langtidshævet brød, dog ikke så længe som jeg normalt gør. For det skal bages i aften og det plejer at stå natten over i køleskabet. Det bliver nok godt nok alligevel. Der skal jo være brød til drengenes madpakker.

Hvad med mig? Jeg skal da også have mad med i aften. Nå, ja. Der har jeg slået op til nogle grovboller. Bollerne bliver lavet på en starter (gær, surdej, væske og lidt mel). Jeg skal snart have lavet dejen færdig. Kom en lille rest grønkålspesto i.
Jeg er spændt på smagen.

1 kommentar:

  1. Det lyder rigtig dejligt, at du bager så meget! Vi bager i perioder, når ånden kommer over os, og ellers køber vi økologisk brød fra et lækkert bageri i økolandsbyen Dyssekilde.

    SvarSlet