søndag den 30. maj 2010

Regn.....

men det er kun uden for. Jeg kan mærke solen begynder at skinne inden i mig igen :o)

I dag fik jeg endelig bagt nye kiks til drengenes madpakker. Det var de spelt-rug kiks, jeg snakkede om først på ugen. Der var lavet en dobbelt potion, men potionen er nu noget lille.

Nu er det kun de to mindste der skal have madpakke med. Ældste søn havde sidste skoledag i torsdags. Så ingen madpakke til ham, han må istedet for spise hjemme og forberede sig på eksamen. Den står på mundtlig dansk på tirsdag, spændende.

Der er også kommet gang i mit strikketøj igen. Endelig er der lys i sigte, og boleroen er ved at være færdig. Nu mangler jeg kun at sy ærmerne på og få samlet en masse masker op til rib i halsen.
Min mand var så fræk at sige "nu må man håbe på du kan passe den", dog med et smil.

Jeg var også lige omkring min symaskine. Nogen gange kan det være lidt farligt at gå ind i mit syrum, fordi ting har det med at hobe sig op derinde ;o)

Heldigvis var det ikke så slemt. Sybordet blev ryddet.
Stoffet, som skal bruges til kantbånd, blev skåret, strøget, syet til et langt stykke og foldet sammen på langs. Nu er det klart til at blive syet på mit "trip around the world".




Det er skønt at få lavet noget håndarbejde.
Jeg tror det er en meget vigtig del af mig, som jeg ikke må glemme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar