tirsdag den 25. maj 2010

Hvad skal jeg bage...........

På torsdag skal manden lægge hus til møde i vandværket. 
Det betyder jeg skal bage - jubiiii
Men hvad skal de have til kaffen?
De plejer at få: franskbrød m. pålæg og lidt kage.
Kunne det ikke bare være meget kage???
Nej, noget brød med pålæg og lidt kage!
Jeg har det svært med lidt kage, men ok jeg finder nok på noget. 
Det ikke behøver at være sundt :o)
Så nu har jeg været alle hjørnerne i hjernen igennem og bagefter "alle" bagebøgerne, blade og hvad jeg nu har liggende med opskrifter.

Nu er kaffemenuen bestemt:
De får dejligt hjemmebagt brød med pålæg og lidt hjemmerørt mayonnaise, der til en kold øl eller vand.
Til kaffen kommer der medaljer og en roulade med rabarberflødecreme.

Jeg ville godt finde på noget mere, men nej har jeg fået at vide. Så må han også selv om det.

Nu har jeg lyst til at bage, så lige pt er der rugbrød i ovnen, i dejskålen ligger der naan brød til hævning og i køleskabet står der dej til rugkiks til drengenes madpakker.

4 kommentarer:

  1. Sikken en energi.......hvad er det for nogle rugkiks....det lyder spændende og sundt. Og rabarber-roulade. Mmm det lyder lækkert og knap så sundt ;)

    SvarSlet
  2. Uhm, medaljer, det er en stærkt undervurderet spise.

    SvarSlet
  3. Og der ligger en award til dig hos mig :)

    SvarSlet
  4. Hvor er du dog flittig, Henriette! Nam-nam det lyder bare så lækkert alt sammen!

    SvarSlet