søndag den 1. november 2009

Blæsevejrsdag

Hold da op hvor det har blæst i dag. Vi skulle egentlig have været ude og løbe, men  siden vi nu havde gået 10km i går, så måtte det slå til denne weekend.  I formiddags fik jeg arbejdet lidt mere på mit syprojekt.


Det er et stykke tid siden jeg fik stoffet klippet ud, men da jeg satte mig ved symaskinen havde jeg ikke noget brunt tråd. Det er ellers en farve jeg altid har, men var så løbet tør for en gangs skyld. Det er et par nye bukser i uld. Jeg har pt. kun 3 par bukser som sider pænt. Et par natbukser, cowboybukser og et par hvide (samme model som jeg er ved at sy). Grunden er at jeg har tabt mig 14kg siden marts og det er bare ved at løbe et par gange i ugen og ved at spise alt grønt og sjældent kartofler, ris og pasta. Det sker ikke engang i ugen at vi spiser en af de før nævnte ting. En veninde satte os på sporet. Hun gik på en diæt hvor der ikke indgår stivelse og sukker. Det virker fantastisk godt.

Efter middag kom jeg i tanke om at jeg havde lovet grød til dessert i aften. Udstyret med skåle gik drengene og jeg ud for at plukke årets sidste hindbær (tror jeg). Rabarberne blev taget op af fryseren og ind i køkkenet med høsten gik det.

Lækkert. En god skål hindbær, et kilo rabarber, 600g sukker og noget vanilliesukker, så er man godt på vej til en god grød. Over på komfuret, hvor det skulle stå og simre.


I mens grøden skulle koge ville drengene gerne spille med mig. Det blev til en omgang legospil. Det vil sige at de havde lavet nogle nye regler så det var svært at samle de klodser der skulle bruges. Så da min veninde, Pia ringede tog jeg chancen og trak mig ud. Efter vores søndags samtale skulle jeg have tjekket til grøden.

Mmmmmm, jeg skulle lige smage. Det var ikke dårligt. Nu manglede den bare at blive jævnet. Der bruger jeg altid kartoffelmel. Ja ja, nu har jeg lige skrevet at vi ikke spiste meget stivelse, men grøden er sjover når den er tyk.

Færdig, nu skulle den bare køle af. Det kunne den passende gøre mens vi så "bankekød til slemme drenge" med Clint Eastwood. Det var bare en film, som vi syntes lige var noget for sådan en flok drenge. Bo var også kommet ind for at se filmen, så der var hygge med ild i pejsen og hele familien samlet om en gammel film. Bo havde gået ude i værksted (balsalen kalder jeg det). Han har lagt fliser og isoleret det store rum, så nu kan bilen snart komme hjem og stå.
Dommen på mors grød var, fantastisk, super, mmmmm, den bedste. Så det var nok godt nok ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar