søndag den 22. november 2009

Strik strik strik

Den blomme farvet vest er blevet færdig. Det var dejligt igen at strikke noget som havde et lidt kompliceret mønstre. Jeg kan godt lide at strikketøjet ind imellem har lidt snoninger eller andet mønster, hvor tungen skal holdes lige i munden. Det var nu ikke krævet her, men hver pind skulle følges i mønstret.
Opskriften var en jeg fandt i SandnesGarns "mix dame". Jeg har strikket den i Hjertegarns Vidal Alpaca, som er økologisk farvet - kun et plus. Jeg valgte garnet fordi det var lige den blommefarve som jeg kunne lide. Jeg glæder mig til at gå i den, garnet er super blødt og lækkert, så det er bare med at bruge den og få varmet ryg og lænd.
Knap er et strikkeprojekt færdigt før end et nyt er undervejs. De sidste dagen med den blommefarvet vest, har jeg tænkt på hvad næste strikkeopgave skulle være. Jeg skal helst have noget at strikke på, ellers har jeg det med at falde i søvn om aften. Jeg vidste at der var en rest råhvidt i en pose, kun et par hundrede gram. Så en lille bluse eller vest - heldigvis havde jeg lige set en i "hendes verden" og scannet den ind inden svigermor fik bladet tilbage. Det er de næste afteners sysler og jeg har også allerede bestemt hvad det næste skal være. Min mor strikker nogle flotte tasker, som bliver valket. Det er det næste - har fået opskriften, så skal have købt noget garn, næste gang jeg kommer til Horsens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar