torsdag den 26. november 2009

Sikke en dag ;)

I går fik drengene og jeg bagt brunkager og pebernødder. Det var en rigtig hyggelig eftermiddag i køkkenet. Drengene sad ved spisebordet og trillede pebernødder, mens jeg rullede brunkagedej ud. Så kom de på skift og stak brunkager ud. Der kom mænd, koner, grise, hjerter, stjerner og cirkler på bagepladen. Hver eneste brunkage fik trykt en mandelflage på. De blev rigtig gode i år.

Det passede med at da alle brunkagerne var bagt færdige, var drengene færdige med at trille pebernødder. Så de kom i ovnen. Dejen til pebernødderne var ikke blevet helt heldig. Dejen smulrede nemt og nødderne skulle nærmest trykkes sammen - men smagen var lige som den skulle være. Pebernødderne smagte rigtig godt.

Lige inden drengene skulle i seng, fik de lagt den første brunkage op til nissen. Nu må vi så se om en brunkage er nok til at vække nisse, måske er der nød til at være to og evt. en pebernød eller en vaniljekrans.

Jeg skulle have bagt vaniljekranse og lebkuchen i dag, men efter at have pusset hele huset - støv, støvsug, badeværelset, gulvvask over alt, oprydning, aftørring af køkkenskabe og meget mere - og en enkelt skole-hjemsamtale, så var mit energi niveau ikke så højt. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg helst smed mig på sofaen, fandt en god film og så bare flade ud. Det må vente lidt endnu.

Vaniljekransene og lebkuchene kommer til at vente til i morgen. Det bliver sikkert først en gang først på aften, for det meste af dagen er afsat.
Jeg som er hjemmegående med stort H, har søgt arbejde. Wou, hvorfor nu det. Det er tiderne. Jeg har en mand, som går hjemme og er nu gået over på dagpenge. Så er vi nød til at være fornuftige. Manden har gået hjemme i et år nu og vi havde håbet at han ville kunne finde noget arbejde, trods tiderne, men nej. Derfor er jeg nu begyndt at kigge mig om efter noget arbejde. Der er en del job indenfor plejeområdet, det er noget jeg kan vare tage, det er ikke noget for manden i mit liv. Så nu har jeg søgt job inden for social - og sundhedsassistent og skal til 2 jobsamtaler i morgen. VILDT.
Når samtalerne er overstået og drengene kommet hjem. Så skal kasserne med julepynt ned fra skunken. Vi skal have fundet nissehuerne, for juletræet bliver tændt på torvet, og det skal vi med til. Så småkagerne må vente til efter aftensmaden i morgen og løbeturen bliver nok også udskudt til lørdag. hm, det er der så ikke noget at gøre ved.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar