mandag den 2. november 2009

Så er det blevet mandag morgen og jeg må i gang igen. Husmoren tager fat og begynder at ordne hus og vasketøj. Jeg vil IKKE ordne vasketøj i weekenden, kun i nødstilfælde. Så der ligger en stak, som skal lægges sammen.

Det at være husmor er andet en vasketøj og rengøring. Heldigvis! For det er virkelig ikke derfor jeg går hjemme. Men hvorfor så? I starten var det nok den dårlige samvittighed over ikke at have tid nok til Alex, der gjorde jeg ville prøve. Lejligheden bød sig, Bo fik tilbudt et Ph.D. studie i Bozeman, Montana, USA og den tog han i mod. Så havde jeg 2 år prøvetid som hjemmegående. Tankerne om at få tiden til at slå til var der, men hold da op. Det var som om der ikke var tid nok også er USA et dejligt land at være hjemmegående i. Der er den hjemmegående ikke en uddød race.
Valget var mit helt alene, at jeg skulle gå hjemme. Bo var betænkelig, men er glad for det i dag.
En gennemsnitlig dag står selvfølgelig på noget oprydning, rengøring og vasketøj. Når det så er "overstået" kan jeg lave det jeg helst vil, bage, sylte, ordne haven og imellem alt dette syer, strikker og quilter jeg. Jeg får mest muligt af hånden inden kl. 14, for der begynder drengene at komme hjem. Så bruges jeg til noget helt andet, der skal snakkes, måske findes en mad , hjælp til lektier.
Den største grund til at gå hjemme er tiden til mine drenge, tid til snak, tid til hjælp eller bare at være der. Noget andet er, der er altid tid hvis de er syge, (hvilket de sjælden er) vi skal aldrig diskutere hvem der nu skal blive hjemme. Jeg har min frihed og Bo har hans ved ikke behøve at skulle tage hensyn til mit arbejde, hvis han skal et eller andet med hans job.
Jeg elsker at gå hjemme og tage mig af min familie, men det er ikke noget jeg mener alle skal gøre. For kan man ikke finde udaf at være hjemme på fuld tid, så ødelægger det bare familien, for så går man hen og bliver gnaven. Jeg er sjældent i dårligt humør. Humøret og hurmoren ligger højt hos mig nok fordi jeg har det godt hvor jeg er og det er det vigtigste, at have det godt der hvor man er, hvor end man er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar