fredag den 6. november 2009

Læse pause

Jeg læser rigtig meget, nogle perioder mere end andre. Det kommer også an på bogen, om den fanger mig. Det er tit en krimi jeg læser, gerne noget af: Agatha Christie, Jo Nesbø, Maria Lang, Mary Higgins-Clark, Ken Follet, Ira Levin, Elsebeth Engholm, Stieg Larsson eller andre. Der kan også komme lidt gys ind over i form af Steven King eller dagligdags fortællinger af Maeve Binchy.
Lige nu er jeg i krimi-hjørnet og er lige blevet færdig med "den gustne hest" af Agatha Christie. Den er helt i Agatha Christie stil, men ikke en Miss Marple eller Hercule Poirot bog. God bog til en kaffepause, som der skal være hver dag. Kaffe/bogpausen er en ½ time når drengene har taget skolebussen og en ½-1 time omkring frokost. Så er batterierne ladet op til de forskellige gøremål for formiddagen og eftermiddagen.


Den næste bog jeg griber til bliver Jo Nesbø's "Rødhals". Jeg kan godt lide hans fortælling om Harry Hole, som er et samvittighedsfuldt og varmt menneske. En der bliver ved og ikke giver op samtidig med har han problemer med alkohol og kærlighed. Jo Nesbø kombinere en god krimi med fortællingen om en mand, som har mange tunge tanker at tumle med - det gør han godt og sjovt. Jeg gælder mig til at skal igang med 3. bind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar