mandag den 2. november 2009

Der er rødvin på min dug!

Et lille tip, hvis der er kommet en plet på din dug.

Pletten kan være rødvin, chokolade, tomatsovs m.m. Der behøves ikke at blive købt dyre pletfjerer ind. Brug det du sikkert har i køleskabet, mælk.
Mælken gives et opkog, pletterne på dugen findes og lægges i en balje/skål. Når mælken har kogt, hældes den ned over pletterne og det hele stilles til siden en ½-1time, derefter skal det vaskes som ellers. Det virker ret godt, er det eneste jeg bruger når der er pletter.

Der blev spildt portvin på min dugen - åh nej tænkte jeg, hvornår skal jeg nu få det ordnet. Da aftenen var omme, hældte jeg noget koldt mælk på og lage dugen til vask. 3 dage efter kiggede jeg til dugen og pletten var næsten væk, nu ligger den i blød i opkogt mælk og får turen beskrevet oven over :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar